Website laten maken

Dus jij wil een website laten maken? Slim. Maar waarom eigenlijk? En denk eens na over wat ie moet kunnen! Want als je daar niet over nadenkt kun je eigenlijk geen website laten maken, maar alleen heel willekeurige offertes. No panic! We helpen je graag uit te zoeken welke elementen belangrijk zijn en waar je rekening mee kunt houden. Vandaag weet jij wat de deal is.

Het doel van de website (targeting)

Juist. Je website moet een doel hebben. Wil je geld verdienen of juist een artistieke kant van jezelf laten zien? Is het een creative inspirator of juist een corporate money-maker? Dit noemen wij website-profielen. Met een website-profiel kun je bepalen waar de nadruk ligt en welke design-aspecten er bij het ontwerp komen kijken. Een website-profiel geeft inzicht in het doel van de website en helpt bepalen hoeveel werk het is om hem voor jou te laten maken.

Benieuwd naar het doel achter onze website?
Creative inspiration plain and simple. We leggen je graag uit waarom.
Bel ons, je bent van harte welkom: 085 - 201 1467.

De doelgroep van de website

Nu je hierboven een mix hebt gekozen tussen inspireren of geld verdienen en een doel hebt bepaald, kun je dieper ingaan op wie diegene is die naar je website kijkt. Het laten maken van een website doe je namelijk niet voor jezelf, maar voor de mensen die hem gaan gebruiken.

Op wie doel je?

Trekt de website die je wil laten maken alleenstaande ondernemende vrouwen aan of de typische al dartende stamkroeg mannen? Omschrijf zoveel mogelijk hoe die mensen in elkaar zitten. Hoe specifieker je wordt, hoe beter, want als het goed is is de website voor die mensen waardevol.

Waar zijn ze als ze de website gebruiken?

Wat veel van onze klanten vergeten is de vraag hoe en waar de website gebruikt wordt? Sommige mensen (ze bestaan echt) nemen hun waterdichte telefoon mee onder de douche om wat research te doen. Interessante workflow, niet voor ons - maar het gebeurt. Liggen ze op bed, schoenen te bekijken of zijn ze op een beurs in een drukke luidruchtige omgeving? Schrijf het op!

Prioriteiten schuiven, bij het maken van een website

Nu is het tijd om voor jezelf te bepalen wat jij belangrijk vindt: veiligheid, vindbaarheid, snelheid, gebruiksvriendelijkheid, design, onderhoud, hosting? Zet deze 7 punten in een lijstje onder elkaar en geef een cijfer. Bekijk vervolgens of je 1 of meer van de volgende punten wilt overwegen:

  • Producten verkopen via webshop-functionaliteit.
  • Advertenties weergeven van andere websites om geld te verdienen.
  • Klanten werven via de website om ze naar de winkel te halen.
  • Goed vindbaar zijn om te concurreren met andere bedrijven op Google.
  • Inzetten van advertenties via Google om de website snel te doen groeien.
  • Snel een pagina laden voor betere vindbaarheid en gebruikerservaring.
  • Een professionele uitstraling hebben met perfecte gebruikservaring.
  • Blogging en/of vlogging functies, waarbij mensen reacties kunnen plaatsen.
  • Professionele teksten laten schrijven of zelf aan de slag.
  • Geen omkijken hebben naar onderhoud van de website en hosting.
  • Een lange levensduur: minimaal 3 jaar; of een korte: maximaal 2 jaar.

Houd rekening met het volgende als je ons een website laat maken

Het laten maken van een website moet voor ons altijd gebeuren met hoofdzakelijk maar één basisprincipe als uitgangspunt: creeër meerwaarde voor de eindgebruiker. Op welke manier dan ook. Zorg ervoor dat je interessante informatie levert. Vanuit een unieke invalshoek. Bedenk je eigen aanpak en eigen ontwerp. Jouw woorden in een mooi en goed passend jasje en je hebt een heel goed uitgangspunt voor je website.

Maar voordat je een website kun laten maken die geld oplevert of juist aan de andere kant inspireert; moet je zelf in de buidel tasten en geïnspireerd raken. Hoe diep je in de buidel tast en hoe geïnspireerd je wordt heb je ook zelf in de hand. Je bent al goed op weg door je goed te laten informeren. Maar laten we money praten...

root@rootsteps.nl 085 - 201 14 67