Branding / Huisstijl

Branding / Huisstijl

Bijgewerkt op: 31-03-2020

Branding development is een intiem proces van 'een idee' naar bedrijfsfilosofie inclusief visuele presentatie van je bedrijf. Branding is het opstellen van een kader van visuele identiteit. Dat kader laat het toe dat er vervolgens artwork en creativiteit ontstaat wat allemaal onderdeel wordt van het bedrijf. Denk ook aan het maken van een huisstijl: huisstijl kleuren en kleurcombinaties. Het ontwerpen van een logo en het maken van ondersteunende illustraties voor online en offline gebruik.

Contact over Branding / Huisstijl

Hierboven: Expres gekanteld, is te zien dat via symmetrie en door het weglaten van elementen in die symmetrie het beeldmerk extra aandacht krijgt. Zo zijn de B en de V van 'Broch & Volkering' verwerkt in het beeldmerk.

Waarom is een huisstijl belangrijk?

Je huisstijl is de fundering voor succes. Zonder een goede huisstijl kun je bijna zeker stoppen met wat je doet, want er is een match met je doelgroep nodig om met hen te communiceren. Dat gevoel, waar mensen het over hebben als ze praten over je bedrijf, dat is bepalend. Zweverig? Dat hoeft helemaal niet. Er is een redelijke eenvoudige formule die we hanteren om succes te boeken. Wil je weten wat hij inhoudt? Neem contact op!

Hierboven: tijdens de schets van Zekerheid ontstond de behoefte om de 3 elementen van dienstverlening te verwerken in het logo. Zo ontstonden de drie zonnestralen naast het huis.

Wat zegt je logo over je doelgroep?

Je doelgroep is afhankelijk van het product of de dienst die je aanbiedt; maar andersom ook. Je kunt veel informatie afleiden uit de vormen van de logo's die mensen maken. Jouw logo kan bepaalde elementen bevatten die de doelgroep bewust of onbewust aanspreken. Wij houden van die kleine manipulaties die indirecte voorkeur creëren voor jouw logo. Op die manier sta je altijd een aantal punten voor tegenover anderen in dezelfde branche of regio. Benieuwd hoe we dat doen? Neem contact op!

Hierboven: Uiteraard is het allemaal een spel voor ons en hoeft het allemaal niet zo serieus te zijn. We houden van de mysterie rondom ons beeldmerk (The Finger), welke de identiteit omvat. Die identiteit kun je alleen creëren als je terug gaat naar de basis van je bestaan. Als bedrijf betekent dit beredeneren waarom je doet wat je doet.

Breng ons in contact met jou!

Laat je omzet liggen doordat marketingmiddelen niet optimaal functioneren? Benieuwd naar of het beter kan? Of het jou voldoende kan helpen? Breng ons met jou in contact door even te bellen of mailen. In een gesprek wordt veelal duidelijk of wij van meerwaarde kunnen zijn voor je!