Bekeken:166
Publicatiedatum:08-07-2022
Bijgewerkt:14-08-2022

10 Bewezen Manieren om een 'Goede Website' nog beter te maken

Dat klopt, goed is niet goed genoeg! Als je wilt dat je website een succes wordt, moet je hem geweldig maken! Hier zijn 10 bewezen manieren om dat te doen.

1) Bouw vertrouwen op met je bezoekers

Gebruikers moeten je website vertrouwen voordat ze ermee aan de slag gaan. Hier zijn een paar manieren om vertrouwen op te bouwen bij je gebruikers:

  1. Gebruik code van hoge kwaliteit die goed wordt onderhouden en up-to-date is. Dit doe je door alleen samen te werken met een Digitaal Bureau dat jou respecteert en op een hoog functionerend niveau met je samenwerkt.
  2. Zorg ervoor dat je website veilig is, zodat gebruikers erop kunnen vertrouwen dat hun informatie veilig is.
  3. Bied klantenondersteuning, zodat gebruikers weten dat er iemand is om te helpen als ze die nodig hebben. Je kunt dit doen door een chatservice te gebruiken of door het invullen van een formulier voor vrijwel onmiddellijke ondersteuning eenvoudig te maken.


2) Gebruik opsommingstekens

Maak het visueel aantrekkelijk: een visueel aantrekkelijke website trekt eerder de aandacht van mensen en houdt ze betrokken.

Het gebruik van kleur op een interessante manier die je merkidentiteit weerspiegelt, is een goed uitgangspunt, maar overdrijf niet. Als je meerdere kleuren tegelijk gebruikt, probeer dan complementaire kleuren te gebruiken. Dit betekent dat je twee kleuren gebruikt die tegenovergesteld zijn op het kleurenwiel (blauw en oranje, rood en groen). Kies lettertypen zorgvuldig: Dit is vooral belangrijk als je van plan bent lettertypen uit gratis bronnen te gebruiken. Niets doodt een website sneller dan een slecht gekozen lettertype dat niet overeenkomt met de omringende elementen of een slechte indruk wekt van je bedrijf in het algemeen. Huur indien mogelijk een professionele ontwerper in voor maximale impact. Maak het gebruikers gemakkelijk: gemakkelijk door je website kunnen navigeren is van vitaal belang om de aandacht van mensen te trekken en hen te leiden naar aankoopopties waar u ze wilt hebben.

Hoe gemakkelijker mensen kunnen vinden wat ze willen en het kopen, hoe groter de kans dat ze dat ook daadwerkelijk doen. Gebruik social media: Tegenwoordig heeft bijna iedereen een social media-account. Het gebruik van die accounts als toegangspoort tot je website is een goede manier om potentiële klanten aan te trekken en om te zetten van bezoekers in kopers. Wees responsief: dit betekent niet alleen dat je je website voor alle apparaten moet optimaliseren, maar dat je ervoor moet zorgen dat deze snel genoeg laadt op elk apparaat zodat mensen niet gefrustreerd raken. En tot slot... Test, test, test: zoals met de meeste dingen, heb je soms al deze punten onder de knie, maar er is nog steeds iets dat gewoon niet goed werkt.


3) Voeg een call-to-action-knop toe

  1. Een call-to-action-knop is een essentieel onderdeel van een goede website. Het stelt mensen in staat om contact met je u op te nemen en meer te weten te komen over je product of dienst.
  2. Het toevoegen van een call-to-action-knop aan je website kan de conversieratio's met wel 50% verhogen.
  3. De sleutel tot een succesvolle call-to-action-knop is dat mensen deze gemakkelijk kunnen vinden en erop kunnen klikken.

Als je je call-to-action-knop op een prominente plaats plaatst, zoals bovenaan je startpagina of prominent op een bestemmingspagina, is deze goed zichtbaar.  Het gebruik van opvallende kleurenschema's, verschillende lettergroottes en relevante afbeeldingen zal ook helpen om de aandacht te vestigen op je call-to-action-knop.

Gebruik iets unieks, zoals een woordwolk of lettertype, waarmee de aandacht van bezoekers wordt getrokken en ze zich afvragen waar dit mysterieuze woord over gaat. Als je de statistiek van pagina's per sessie wilt verbeteren, voeg dan knoppen voor vorige en volgende toe, zodat bezoekers gemakkelijk terug kunnen gaan door je site als ze later willen terugkeren, zonder dat ze meerdere pagina's hoeven te doorlopen.


4) Bied incentives aan

Als je wilt dat mensen blijven terugkomen naar je website, bied ze dan incentives aan. Dit kan zijn in de vorm van kortingen, coupons of gratis verzending. Je kunt ook loyaliteitspunten aanbieden die kunnen worden ingewisseld voor toekomstige aankopen. Wat je ook doet, zorg ervoor dat het iets is dat je doelgroep aanspreekt.


Je kunt software gebruiken zoals LiveChat, Salesforce Commerce Cloud en Boxever. Je zult een evenwicht willen vinden tussen het aanbieden van incentives die je publiek zullen aanspreken en incentives die hen er niet van weerhouden ergens anders aankopen te doen. U kunt ook een chatbot-functie toevoegen, zodat bezoekers op elk moment specifieke informatie kunnen krijgen of snel feedback met u kunnen delen zonder een account aan te maken of in te loggen. Een chatbot kan je helpen directe toegang en realtime communicatie met je klanten te bieden, zodat ze zich nooit hoeven af te vragen over hun aankoop.


5) Optimaliseren voor sociale media

Met software zoals SumoMe kunt je knoppen voor sociale media aan je website toevoegen, zodat mensen je inhoud gemakkelijk kunnen delen. Door te optimaliseren voor sociale media kunt je je bereik vergroten en meer mensen over je merk laten praten.


6) Gebruik voldoende tekst, met perfecte koppen

Een lange copy (of tekst) zoals deze, is tegenwoordig oké. Het vergroot je bereik en geeft aan dat je weet waar je het over hebt. Ook dat an sich geeft al vertrouwen. Je kunt nieuwe onderwerpen diepgaander verkennen en op een persoonlijker niveau contact maken met lezers. Bovendien neigt een langere copy beter te ranken in zoekmachines.

7) Houd het simpel

Een goede website is een website die bezoekers gemakkelijk kunnen navigeren, bekijken en begrijpen. Het moet een eenvoudig ontwerp en structuur hebben en gemakkelijk te vinden zijn waarnaar bezoekers op zoek zijn.  Zodra je de basis onder de knie hebt, kun je een vleugje creativiteit toevoegen door afbeeldingen, foto's, animaties of andere media aan je site toe te voegen. Er zijn veel dingen die je op je site kunt doen zonder de bank te breken of er uren aan te besteden. Door deze extra's toe te voegen, wordt je site beter, omdat deze meer kijkers trekt en ervoor zorgt dat ze terugkomen.


8) Ontwerp met je doelgroep in gedachten

Een goede website draait niet alleen om mooie afbeeldingen en design. Het gaat ook om het begrijpen van je publiek en wat ze willen zien op je site.  Ontwerp met dat in gedachten, en je goede website wordt nog groter. Denk aan:

  • Leeftijd
  • Geslacht
  • Onderwerpen die hen interesseren
  • Waar zijn ze wanneer ze je website bekijken?
  • Hoeveel tijd wil je doelgroep op je website doorbrengen?


9) Ontwikkel een persoonlijkheid

Als het gaat om het hebben van een succesvolle website, is persoonlijkheid van belang. Als je iemand bent met wie je publiek op persoonlijk niveau contact kan maken, is de kans groter dat ze je site bezoeken en blijven terugkomen. Wees anders dan de rest door je eigen flair en stijl aan je inhoud toe te voegen. Hierdoor onderscheid je je van de concurrentie en geef je gebruikers een reden om terug te komen voor meer.


10) Wees consistent op alle platforms

Een consistente website is er een die dezelfde kleuren, lettertypen en algemeen ontwerp gebruikt op alle platforms. Dit geeft je publiek een samenhangende en homogene ervaring, ongeacht hoe ze met je omgaan. Bovendien helpt het je een strak ontwerp te behouden dat indien nodig gemakkelijk kan worden bijgewerkt. 

Consistentie is niet alleen belangrijk op je website, maar op alle platforms. Om die gebruikers van sociale media in je verkooptrechter te krijgen, moet je ook waarde toevoegen aan je website. Vergeet niet: social media is niet jouw eigendom. Zorg er dus voor dat je een merkontwerp hebt dat consistent is voor alle accounts, en hun kracht bundelt als een verlengstuk van je website. Van omslagfoto's tot profielfoto's en logo's. Denk er altijd aan om ze regelmatig bij te werken! Niets schreeuwt meer achterhaald dan verwaarloosde sociale profielen.

🎉
Dit is helemaal het einde
Navigeer terug...
You are not using a mobile device: please scale up the browser.